نوشته شده توسط : علی

چند نکته مهم برای انتخاب حلقه ازدواج

با بخش طلا و جواهرات مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید 

انتخاب حلقه ازدواج یکی از اساسی ترین انتخاب هاست که سالیان سال همراه شما خواهد بود. پس در انتخاب حلقه ازدواج دقت کنید که جایی برای پشیمانی وجود ندارد. با بیست ستون همراه باشید تا نکاتی که در انتخاب  حلقه باید مد نظر داشته باشید را بیان کنیم ...

  • برای خرید حلقه به مراکز و طلافروشی های معتبر مراجعه کنید.
  • قیمت پلاتین 2 برابر طلای سفید است و گاهی طلای سفید به جای پلاتین فروخته می شود. مواظب این مساله باشید. گاهی طلای سفید هم از جنس طلا نیست و در واقع آب طلاست.
  • برای آقایون حلقه های پلاتین انتخاب می شود. به نگین  های حلقه دقت داشته باشید تعداد نگین ها مهم نیست بلکه کیفیت، ابعاد و جنس نگین ها مهم تر است.
  • در بعضی حلقه ها یک سنگ درشت در وسط آن قرار گرفته و تنوع این مدل حلقه ها بسیار زیاد است، می توانید از شکل های مشابه برای خود و همسرتان استفاده کنید.
  • خیلی از حلقه ها با یک تغییر کوچک ، طراحی شان برای خانم ها و آقایون تفاوت می کند و می توانید یک جفت مشابه خریداری کنید و با هم ست باشید.
  • هر حلقه ی گرانی زیبا نمی باشد. زیبایی حلقه به طراحی آن بستگی دارد، گاهی یک حلقه ساده از یک حلقه گران و پر از جواهر زیباتر خواهد بود.
  • نگین های حلقه نباید حتما برلیان، یاقوت و .. باشد. یک نگین شیشه ای ساده هم می تواند حلقه شما را زیباتر کند و گران هم نخواهد بود.

منبع: www.bistsotoon.com

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
عمده ترین مشکلات دوران نامزدی + راه حل

عمده ترین مشکلات دوران نامزدی + راه حل

یکی از شیرین ترین دوران در زندگی هر فردی دوران نامزدی است. این دوران دارای حساسیت های خاصی است چرا که به خاطر روابط رومانتیک زوج ممکن است خطاهای همدیگر را نادیده بگیرند و در نتیجه تاوان سنگینی را در طول زندگی به خاطر این چشم پوشی می بایست پرداخت کنند، طوری که حتی ممکن است کار آن زوج به جدایی هم بکشد. به خاطر حساسیت این دوارن ما در این مقاله در مورد مشکلات دوران نامزدی بیشتر برای شما صحبت کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد. با امید به اینکه دوران نامزدی شیرینی را سپری کنید از شما دعوت می کنیم تا با ما همراه باشید.

مهمترین مشکلات دوران نامزدی چه هستند؟

بسیار از روانشناسان بر این اعتقاد هستند که دوران نامزدی دارای یک سری اصول و نکات خاصی است که اگر جدی گرفته شوند، یقینا هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد.

دوران نامزدی,مشکلات دوران نامزدی,پیشنهادهای دوران نامزدی,حساسیت های دوران نامزدی,حل مشکلات دوران نامزدی,نامزد کردن,اهمیت دوران نامزدی,پیشگیری از مشکلات دوران نامزدی,جلوگیری از مشکلات دوران نامزدی

برای پیشگیری از ایجاد مشکل در دوران نامزدی: در این دوران خجالت نکشید

یک دلیل اصلی به وجود آمدن مشکل در این دوران از زندگی این است که به دلیل احساس خجالت از طرف مقابل‌ خود سوال نمی‌پرسند. این در حالی است که سوال کردن یک راه اساسی است برای شناخت طرف مقابل اما یکی یا هر دو نامزد، این کار را انجام نمی‌دهند؛ به عنوان مثال اگر دختر حساس، عصبی یا زودرنج است این مساله را طرف مقابلش باید اطلاع داشته باشد تا اگر پسر در دوران نامزدی این حالات را در همسر آینده‌اش دید، بداند که چه عکس‌المعلی باید نشان دهد تا مشکلی پیش نیاید.

مشکل دیگر مربوط به این است که دختر و پسر در زمان به وجود آمدن مشکل، به جای اینکه به متخصص مراجعه کنند، به خانواده‌های‌شان رجوع می‌کنند. ما منکر تجربه خانواده ها نیستیم، اما گاهی باید از تخصص های دوران کنونی زندگی هم بهره گرفت و مشکلات را حل کرد. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که خانواده اطلاعات کافی در زمینه مشکلات زوجین ندارند و ممکن است با دادن اطلاعات غلط گره کور رابطه را بیش از پیش محکم‌تر می‌کند. هشدار می دهیم که دختر و پسر نباید تسلیم زرق و برق طرف مقابل‌شان شوند؛ به عنوان مثال دکتر بودن خواستگار نباید مانع از این شود که گذشته او به بوته تحقیق خانواده کشیده نشود.

یک اشتباه دیگر این است که یکی از دو طرف یا هر دو طرف می‌پرسند که متولد چه ماهی هستی؟ این اشتباه است. این یک نکته اساسی است که دو طرف می بایست ویژگی‌های شخصیتی یکدیگر را بشناسند. شاید شما هم فکر می کنید با ازدواج حریم خصوصی تان از بین می رود و طرف مقابل تان هم باید حریم خصوصی اش را در اختیار شما بگذارد. در حقیقت این مشکل بسیار مهم دیگر است؛ دختر و پسر در روابطشان باید حدی مشخص کنند و بیش از آن تجاوز نکنند تا بتوانند ازدواج کنند.

دوران نامزدی,مشکلات دوران نامزدی,پیشنهادهای دوران نامزدی,حساسیت های دوران نامزدی,حل مشکلات دوران نامزدی,نامزد کردن,اهمیت دوران نامزدی,پیشگیری از مشکلات دوران نامزدی,جلوگیری از مشکلات دوران نامزدی

برای پیشگیری از ایجاد مشکل در دوران نامزدی: نگذارید این دوران طولانی شود

والدین عزیز و دختر خانمها و آقا پسرهای دم بخت باید بدانند که طولانی شدن نامزدی خود یکی از مهمترین دلایل ایجاد مشکل در این دوران است. باید دانست که یک دوره نامزدی نرمال بین شش ماه تا یک سال است. این را در نظر داشته باشید که طولانی شدن دوره نامزدی باعث ایجاد سوء‌تفاهم و استرس در یک طرف این رابطه می‌شود. علاوه بر این، طولانی شدن رابطه نامزدی باعث بدبینی نسبت به طرف مقابل می‌شود. شاید نامزد مقابل به این فکر می‌کند که آیا واقعا این فرد تصمیم دارد با من زندگی کند یا نه؟ و سوالا دیگر به شرح زیر هم ممکن است در ذهنش ایجاد شود:

  • آیا می‌خواهد از من جدا شود؟
  • آیا با فرد بهتری از من قصد ازدواج دارد؟
  • آیا به دنبال بهانه‌ای می‌گردد تا من از او جدا شوم؟

ممکن است که همین سوالات را خانواده یکی از طرفین هم مطرح کند و به عنوان مثال، مدام به دختر سرکوفت بزند که دو سال است تو را نامزد کرده چرا نمی‌آید تو را به خانه خودش ببرد؟ از سوی دیگر همسایه‌ها هم آتش این موضوع را با دخالت‌های بی‌جای خود شعله ور می‌کنند و می‌گویند پس چرا عروسی نمی‌کنی؟ متاسفانه جامعه ایرانی برای همه زندگی می‌کند جز خودش.

مساله دیگری که رابطه دو نفر را با تنش مواجه می‌کند و بیشتر به فرهنگ ایران وابسته است، این است که مثلا پسر برای دیدن نامزدش می‌خواهد به خانه دختر برود. در این بین پدر دختر مخالفت می‌کند و باعث بروز اختلاف در میان دو خانواده می‌شود.

دوران نامزدی,مشکلات دوران نامزدی,پیشنهادهای دوران نامزدی,حساسیت های دوران نامزدی,حل مشکلات دوران نامزدی,نامزد کردن,اهمیت دوران نامزدی,پیشگیری از مشکلات دوران نامزدی,جلوگیری از مشکلات دوران نامزدی

برای پیشگیری از ایجاد مشکل در دوران نامزدی: طرف مقابل را در این دوران خوب بشناسید

یکی از کارهایی که هر دختر و پسر پیش از ازدواج و در دوران نامزدی باید انجام بدهند، این است که اطلاعات نسبتا کاملی از خود فرد و خانواده‌اش به دست بیاورند. و این در واقع همان چیزی که در جامعه ما بسیار کم دیده می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها به این مساله دید جدی ندارند؛ و دختر و پسر به جای فکر کردن به این مساله فقط به شام خوردن و بیرون رفتن و گپ و گفتگوی عاشقانه با هم فکر می‌کنند.

مشکل دیگر مربوط می شود به عدم انتقادپذیری طرفین در این دوران که به خراب شدن یک رابطه دو نفره می انجامد. بعضی از دختران یا پسران چنانچه موقعیت مالی یا جایگاه اجتماعی ممتازی نسبت به دیگری داشته باشند این مساله را بهانه قرار می‌دهند تا نگاهی از بالا دست به طرف مقابلشان بیاندازند. با این امتیازات افکارشان را به دیگری تلقین می‌کنند.این نکته مهم را به یاد داشته باشید که باورها و نگرش‌های فرد هم با توجه به اینکه پایه‌های شخصیت افراد را تشکیل می‌دهد در دوران نامزدی نباید زیر سوال برود.

امیدواریم با مباحث مطرح شده در این مقاله بتوانید دوران نامزدی موفق داشته باشید. به یاد داشته باشید مهمترین نکته برای موفقیت در دوران نامزدی داشتن صداقت و یکرنگی است و هیچ وقت بر چهره تان نقاب نزنید، گاهی عاطفه و عشق به طرف مقابل تان ممکن است اجازه ندهد تا به راحتی با او برخورد کنید و در نتیجه ممکن است حقایقی را از او پنهان کنید که ناخواسته سرچشمه ایجاد مشکل می شوند که شاید از شکل گیری زندگی تان جلوگیری کنند و شاید با وجود شکل گیری زندگی، بنیان آن را بر هم زند.

منبع : سایت عروسی



:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()